Subject: FW: Äriregistri poolt peetavad osanike nimekirjad [Ellex-TLN.FID90231]
From: "JM info Shared MB"
To: "JM info Shared MB"
Date: Fri, 9 Feb 2024 08:12:39 +0200

Saatja: Gerda Liik | Ellex <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, veebruar 8, 2024 8:30:13 PM
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Koopia: Sven Papp | Ellex <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Äriregistri poolt peetavad osanike nimekirjad [Ellex-TLN.FID90231]

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olen Gerda Liik (vandeadvokaat Ellex Raidla advokaadibüroost) ja kirjutan
Teile seoses ühe probleemiga, mis puudutab äriregistri poolt peetavaid
osanike nimekirju. Suhtlesime sel teema ka registriosakonnaga ja RIK-iga
ning viimane soovitas sel teemal Justiitsministeeriumiga suhelda.

Probleem seisneb selles, et täna puudub tehniline lahendus, mis võimaldaks
registrikaardile eriliigilisi osasid kanda (kuigi ÄRS § 14 lg 1 p 2
sätestab, et osanike nimekirja kantakse mh osade nimetused).

Toon ühe praktilise näite, et probleemi olemust paremini avada.

*	UP Catalyst OÜ osanike nimekirja peab äriregister.
*	UP Catalyst OÜ põhikiri (punkt 3.2.1) näeb ette, et UP Catalyst
OÜ-l on kahte liiki osi – Lihtosad ja Seed Eelisosad.
*	UP Catalyst OÜ on lasknud välja kahte liiki osi.
*	Kuna UP Catalyst OÜ registrikaardile pole täna võimalik kanda
teavet osade liikide kohta, siis pole UP Catalyst OÜ osanike nimekirja
vaadates aru saada, mis liiki osa mingile osanikule kuulub. UP Catalyst OÜ
registrikaardi väljavõte on toodud manuses (kollasega oleme tähistanud
olukorra, kus ühele osanikule kuulub kahte erinevat liiki osi, aga osanike
nimekirjast pole aru saada, kumb neist on Lihtosa ja kumb Seed Eelisosa).

Viidatud olukord pole kooskõlas seaduse mõttega (kuigi osanike nimekirja
peab äriregister, siis praktikas peab antud juhul ikkagi keegi kolmas
osanike ja neile kuuluvate osade üle arvestust pidama, sest registrist ei
nähtu, mis liiki osa millisele osanikule kuulub) ega ka õiguskindluse
põhimõttega (äriregistri poolt peetavale osanike nimekirjale tuginedes on
kolmandal isikul võimalik osa heauskselt omandada, aga samas võivad selles
sisalduvad andmed mittetäielikud olla, nagu ülaltoodud näites
kirjeldatud).

Loodame, et seda probleemi (mis on olemuselt puhtalt tehniline) on
võimalik lahendada.

Tervitades ja ette tänades!

Gerda

Gerda Liik
Counsel |  <https://ellex.legal/lawyers/Gerda-Liik/> Profile
T. +372 640 7170 | M. +372 5646 1787

<https://www.google.com/maps/place/Ellex+Raidla+Advokaadib%C3%BCroo+O%C3%9
C/@59.4323456,24.7427953,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xa1b3ea80044ec86f!8m2!3d
59.4323456!4d24.7427953> Kaarli pst 1 / Roosikrantsi 2, EE-10119 Tallinn,
Estonia

Estonia • Latvia • Lithuania
Ellex Raidla is part of  <http://ellex.legal/> Ellex - Baltic circle of
legal excellence
Tier 1 Law Firm in the Baltics | Law Firm of the Year - the Baltics
2020-2021 and Northern Europe 2022 by The Lawyer

Follow us on  <https://www.linkedin.com/company/ellex-legal/> LinkedIn and
<https://www.facebook.com/EllexRaidla/> Facebook.

This email was produced by law firms Ellex Raidla, Ellex Klavins or Ellex
Valiūnas ir partneriai offices, authorised and regulated by each country‘s
legislative acts. The standard terms applicable to our services are
available for the specific office: Ellex Raidla
<https://ellex.legal/files/standardterms2024.pdf> , Ellex Klavins
<https://ellex.legal/standard-terms-of-ellex-klavins-legal-services/> ,
Ellex Valiunas ir partneriai
<https://ellex.legal/wp-content/uploads/2021/05/ellex-valiunas-standard-te
rms_en_2021.pdf> , and the privacy policy is available here
<https://ellex.legal/privacy-policy/> . This email and its contents are
confidential. If you are not the intended recipient of this email, please
delete it and notify the sender.